Brev:
Skemad før fire måneder
12. januar 2011
Alder:
3 mdr.
Skemad før fire måneder
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål vedr. skemad.
Merle fylder 4 mdr. 22. jan. Men allerede nu åbner hun munden helt bevidst, når jeg giver hende d-dråber og hun er ellevild, når vi spiser aftensmad. Svinger med armene og hviner, når vi spiser.
Jeg har så prøvet at lade hende smage vores suppe fx. med en finger og hun smasker det i sig. Jeg har derfor en enkelt gang givet hende en-to skefulde tynd risgrød, når vi spiser aftesmad og hun åbner munden og sluger det fint.
Spørgsmålet er bare om jeg kan/må starte nu? Hun trives ellers på modermælk/mme, er en god tyk baby. Det er mere pga hendes nysgerrighed og iver, jeg så småt vil starte. Er det ok?
Kærlig hilsen
Maiken